Els panets ideals per a berenars contundents

Aquest cop m'he animat a fer scones! De fet ja fa un temps d'això, però fins ara no ho he pogut penjar. Bé, la recepta és molt senzilla, he agafat la més bàsica (n'hi ha moltes variants), també perquè em lligava amb els ingredients que tenia a casa. És tant fàcil com barrejar, en un bol gran, 260gr de farina, 50gr de sucre, 10gr de llevat i un polsim de sal. S'hi afegeixen 75gr de mantega a daus, (vaig posar-la tova, però no pomada, a la recepta diu que ha de ser freda...). Jo ho vaig barrejar amb les mans, no és enganxós, i ha de quedar com molles. A part, barregeu 120ml de llet, 1 ou gran i una culleradeta d'essència de vainilla; com que només tenia allò del “sucre envainillat”, o “vainilla ensucrada”, vaig posar això. Un cop ben remenat (tampoc cal batre-ho gaire), feu un forat al centre de la primera barreja, i poseu-hi la segona. Ara podeu anar-ho unint tot amb una espàtula de silicona, o us quedaria gairebé tot a les mans. Quan es va unificant tot ja no falta gaire. No sé si perquè la mantega no era freda, o si em vaig precipitar, però jo vaig passar a les mans i al marbre massa aviat. Simplement hi vaig anar posant una mica de farina poc a poc, procurant desenganxar-m'ho de les mans (i del marbre!).


Els scones a punt per enfornar
Un cop teniu una bola lleugerament homogènia, enfarineu el marbre, i esteneu mica en mica la massa fins que quedi d'un o dos centímetres de gruix. Aleshores feu-ne cercles: si teniu una rodona d'aquelles tipus motlle d'aquests que s'han posat tant de moda des de fa uns anys amb la cuina moderna, doncs feu servir això, passant-ho abans cada vegada per la farina (amb la vora n'hi ha prou). Si no en teniu, com jo, doncs busqueu alguna alternativa, jo vaig fer servir un got (el típic, els més barats d'Ikea) cap per avall, passant-lo també per la farina cada vegada. Podeu recuperar els voltants tranquil·lament, fer-ne una altra bola, i repetir. Com que no m'agrada llençar menjar, amb la boleta minúscula que em quedava al final vaig fer un mini-scone, per provar, que no quedi! Finalment, els pinteu una mica per sobre... aquest és un punt estrany, la recepta original diu de fer-ho amb cream, que pel que vaig entendre ve a ser crema de llet. Per primera vegada a la meva vida, tenia crema de llet a la nevera, així que vaig seguir el consell, però veient el resultat, ja he decidit que la propera vegada els pintaré amb una mica de rovell o clara d'ou, com s'ha fet tota la vida amb les galetes!

Els scones acabats de sortir del forn!
Per enfornar-los, el que jo vaig fer va ser tenir la graella del forn a fora (sempre et cremes si la deixes a dins i hi poses el que sigui a sobre), i com que no tenia paper de forn d'aquest, però si que tinc una làmina de silicona, doncs vaig fer-ho amb això, directament. No ho he dit, però és evident que el que va millor és posar els cercles sobre la silicona (sobre la graella) i pintar-los després.

Per cert! El forn l'enceneu quan comenceu a fer la recepta! A 190ºC, a baix, i després poseu la graella al mig. S'hi han d'estar entre 15 i 18 minuts, en el meu cas van ser més aviat 20 que 15. La prova, ja la sabeu, com sempre, punxeu-ne un fins al centre, i quan el ganivet o l'agulla surti neta, ja  estan llestos!
Bons??? Síííí! Victòria! El primer que vaig tastar va ser el petit (per postres del sopar, no ho vaig poder evitar). He de dir que va ser el millor, perquè va quedar més semblant als que jo recordava d'Irlanda, com una magdalena més tupida per dins, però amb una capa externa força dura, cruixent. Sol era bo, però l'ideal, com els serveixen allà, és acompanyats amb melmelada, mantega i una mena de nata mig muntada, semblant a un formatge d'untar un pèl més líquid. S'obra pel mig, i t'hi vas posant una cosa o l'altra, o dues o tres alhora, i au, anar endrapant! Un vici total.

Scones amb mantega i melmelada
Bé, els de mida normal també eren bons, però no van quedar prou forts per fora, i després de reflexionar una mica vaig pensar que potser això de posar nata líquida per sobre és el que fa que endureixin una mica més, així que potser la propera vegada torno a agafar la crema de llet, la munto una miqueta i els pinto bé per sobre i el voltant, a veure si és això. També he pensat que podria ser que no estiguessin prou fets, o bé que la temperatura fos una mica massa baixa... bé, ja veurem què passa la propera vegada.

Per cert, la pàgina d'on vaig treure la recepta (cofeehouse scones) és joyofbaking i el millor és que hi ha el vídeo de l'elaboració per a cada recepta!

Comentaris