Crema de carbassó (La Recepta del 15!)

Al principi em preguntava què era això de la Recepta del 15. Mentre voltava per blocs i blogs, m'anaven apareixent diferents entrades amb el títol o l'etiqueta "La Recepta del 15". Al final em va començar a semblar interessant, pensava si podria participar-hi algun cop. I no fa massa vaig veure que sortia d'Els Fogons de la Bordeta. El bloc ja el coneixia, però no m'havia fixat mai que la iniciativa havia sigut seva. I, finalment, he decidit afegir-me al repte (ho confesso, he vist que aquest mes tocava el carbassó, així que em serà fàcil, per començar). Ja aviso, de la mateixa manera que ho vaig fer quan vaig iniciar el bloc, que no sé si seguiré sempre la Recepta del 15, però com que les "bases" ja permeten la participació que et vagi bé, doncs tot quadra.

Bé, anem al gra. Es poden fer milers de plats amb el carbassó, però només llegir la proposta em va venir al cap el que m'he fet més vegades amb aquesta hortalissa, que és la clàssica crema de carbassó (com sempre, al meu gust).

Si la prenc calenta hi afegeixo una mica de formatge ratllat
Ingredients (per a 2 persones): 2 carbassons
1 porro
aigua o brou
formatge / llet
oli
sal
pebre


Primer de tot heu de sofregir el porro ben tallat fins que comenci a estovar-se; després, afegiu-hi el carbassó amb pell (no tota, que amargaria massa, però això va a gustos) a trossets, deixar que es dauri una mica, i aleshores afegir aigua (o brou) fins a cobrir-ho; deixeu-ho destapat durant la cocció.


Un cop el carbassó estigui ben cuit, traieu-ho del foc, salpebreu-ho, tritureu-ho i afegiu-hi el formatge (pot ser el que més us agradi, hi va bé el d'untar, però si sou formatgeros com jo segur que ja esteu pensant quin us hi faria més gràcia). En el cas que quedi massa espès es pot afegir una mica més d'aigua, i si se li vol donar més cos, afegir-hi enlloc d'aigua, llet (és millor amb llet, però ho haureu de tenir en compte a l'hora de conserva-la, us durarà menys!).

Uns apunts: si un cop fet el carbassó l'aigua cobreix força els ingredients, reserva una part de l'aigua de la cocció per evitar que quedi massa aigualit (sempre es pot tornar a afegir després); com a màxim trigareu una hora en fer-ho tot (compteu uns 20 min. de cocció aproximadament); i el millor, és una crema boníssima, tant freda com calenta.


Espero que us agradi la meva estrena a la Recepta del 15, miraré de seguir-la sempre que pugui!

Comentaris

  1. Ens agrada veure cares noves pel 15, i més amb aprtacions tan bones com aquesta! Quan actualitzem l'índex incocrporarem la teva recepta, que portem uns dies una mica liats! jeje Per cert, si pot ser la pròxima vegada deixa'ns l'enllaç en un comentari al nostre bloc, ens és més fàcil a l'hora de fer el recull :)
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. És cert, em vaig despistar però ja tinc present això d'enviar-vos-ho via bloc, no m'hi vaig fixar fins després d'haver-vos-ho passat. I ja us dic q estic llesta per a la propera!
    Fins aviat i merci per la feina!
    Alba

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada