Pensant en veu alta

Fa massa que no explico res al meu bloc, i ja m'he saltat dues Receptes del 15, però tenint en compte que això de fer política és quelcom important a la meva vida des de fa ja uns quants anys, i donat que estem en ple període electoral i emocionant per a qualsevol apassionat de la política (en la seva vessant de treball per al bé comú), em veig obligada a fer una mica de campanya, o com a mínim a parlar de com veig algunes coses, personalment.
Primer, explicar una cosa que sento des de fa ja una colla de setmanes: aquesta mena de barreja de por i il·lusió, una barreja gairebé homogènia de les dues, quan penso que les puntetes dels dits de les mans gairebé estan acariciant la independència, sense saber si arribarem a abastar-la.

Segon, votar a ERC? Perquè fa molts anys que preparem fulls de ruta cap a la independència, i perquè fa molts anys que lluitem per a la justícia social, i perquè no entenem una cosa sense l'altra. Voleu coses més concretes i específiques que el meu puntet de fer volar coloms? Aquí ho trobareu: la pàgina i el programa sencer.

Tercer, no ho he fet mai, però alguns videos d'aquesta campanya, i d'aquestes eleccions, m'estan agradant prou com per a penjar-los aquí. Per cert, que els poso perquè m'agraden, o m'emocionen... no segons si poden fer guanyar més vots o no, això no ho sé, i aquí no és el que em preocupa.

El primer, video de pre-campanya, gent de Sant Vicenç dels Horts dient el que pensen.


El segon, de llagrimeta, no tinc paraules.


Aquest és de Catalunya Sí, amb una mica de conyeta tot es veu una mica millor.


I l'últim, que no és d'aquesta campanya, però té força i m'agrada.


I abans d'acabar, em queda una cosa per dir, la darrera, però no per això menys important. Fa uns quants dies (o setmanes) ja ho vaig dir a través del Facebook, però ara ho he de recordar a qui vulgui llegir-ho: vull, com qui vol alguna cosa quan escriu la carta als Reis Mags, que ningú es penedeixi del que votarà. És a dir, recordo fa dos anys que molta gent va votar contra uns partits, enlloc de votar a favor del que defensen el que tu vols. No sé si m'explico. La qüestió és que al cap d'unes setmanes, semblava que ningú havia votat als que estaven retallant drets socials i fent malbé molta feina ben feta -dels que manaven abans, o dels que manaven abans dels d'abans- en sanitat, cultura, educació, etc. I moltíssima gent s'hi va enfadar. Doncs escolteu, quan voteu, penseu en què defensa cada partit, si són independentistes o no, si són més de dretes, o més d'esquerres, quins valors defensen i contra quins lluiten, perquè si no ho feu, podríeu penedir-vos del vostre vot, i és una llàstima fer això a la democràcia, encara que aquesta sigui encara molt (massa) millorable.

PD. I si igualment no us en penediu, no se us acudís queixar-vos, cadascú ha d'assumir les seves responsabilitats.







Comentaris