La setmana dels Foguerons

Una setmana amb una colla de reunions, actes diversos i algunes curiositats per adornar-ho tot. Vaja, una setmana dins de la mitja. El còmput total? Positiu.

Dilluns: decideixo entrar a una botiga de roba per mirar de comprar-me uns texans, però sé que no és un bon dia per comprar roba, vaig amb mandra. I els fets em confirmen una vegada més el que ja sabia, però m'ho fan prou evident com per a fer-ne una foto i tot: la mateixa botiga, la mateixa secció, la mateixa peca de roba, la mateixa talla, dos models, i 2 centímetres de diferència com a mínim! Uns no em corden, els altres em sobren per tot arreu. L'única diferència és el país de fabricació: uns al Pakistan, els altres a Turquia. La deslocalització també té això. Però clar, suposo que a ells tant se'ls en fot, si els venen a 40€ (els "bàsics" no estan mai rebaixats) imagineu-vos el marge de benefici tenint en compte la mà d'obra. Com a mínim els podrien fer amb els mateixos patrons de talles! Ja no parlo de tenir fàbriques a Europa perquè seria demanar massa. Bé, conclusió, em vaig estalviar 40€ que trobava excessius per a uns texans de l'H&M.

Dimarts: l'estrès em fa saltar davant d'un radicalisme malentès, defensat fervorosament i amb un elevat to de veu, i atacant a qui no pensa igual. És cansat perquè a un espai on el que es fa és prendre acords i decisions, obrir un debat, diguem-ne, ideològic, en el que difícilment arribarem a un punt d'entesa, tan sols dilata les reunions. Ei, però debatre en un espai de debat m'encanta!

Dimecres: penso que m'he de sentir afortunada per com sento la música, i parlo de sentir de sentiment. Algunes cançons em generen emocions positives que m'encanten. Des de fora, els altres passatgers del metro, no deuen ni adonar-se'n una mica, tan sols veuen com la cama marca el ritme, i potser veuen que moc els llavis en silenci, dient la lletra, però ni s'imaginen els sentiments que m'estan passant per dins. Potser sóc una privilegiada...? [aquí a baix una de les que m'han fet pensar en això]

Dijous: se'm solapen coses. Això em fa molta ràbia, i acostuma a generar-me estrès perquè pateixo per no estar a l'altre lloc, i perquè quan vaig de l'un a l'altre vaig amb molta pressa, em sap greu no ser a un lloc quan comença el que sigui, i no m'agrada marxar abans d'hora d'un lloc on preferiries quedar-te fins al final... Vaja, el pa de cada dia!
Part de la Junta d'Òmnium Gràcia,
amb la presidenta M.Casals
Però resulta que al final l'assemblea de constitució d'Òmnium va ser prou ràpida com per poder quedar-me gairebé fins al final. Molt bona feina de la gent gracienca que hi està treballant i ens van presentar unes accions realitzades i un pla de treball molt interessants. Felicitats a tot l'equip!
Això sí, al tast i companyia (glossades, presentació...) dels Foguerons que es fa cada any al CAT ja només vaig passar a saludar. Em consola que això és cada any!


Divendres: a part de l'arròs brut, sopar tradicional de cada any, i que aquesta vegada vaig trobar especialment bo, amb la creació de la Federació dels Foguerons també s'ha generat noves activitats
Els dos conferenciants
vinculades a la celebració. Així doncs, el divendres a la tarda es feia a la Violeta una Conferència Compartida: per una banda, en Bartomeu Mestre, Balutxo, va parlar-nos d'"Herois de Mallorca, herois catalans", i de l'altra, en Quim Torra ens va parlar d'"El Born Centre Cultural; del 1714 al 2014", del qual n'és director. El conjunt va ser un èxit (la sala d'actes es va omplir fins al final, de gent de tot tipus, grans i joves, d'aquí i d'allà) i molt interessant com van lligar els conferenciants els dos temes (si és que en són dos de diferents) i també encomanant la passió que desprenien ambdós quan explicaven la història. Em quedo amb l'apunt d'en Bartomeu Mestre: "... País Català; sí, en singular."

El mateix Toni Torrens
la va convidar a encendre
la foguera central
La nostra diputada
Agnès Russiñol
Dissabte: Foguerons. Totes les colles de cultura i més. Cercavila. Els carrers i les places ben plenes. Bon sopar en bona companyia. Concerts. Gràcia. I la gran foguera de la Virreina. I veure que en Toni Torrens té una energia inacabable, i que no li costaria gaire de muntar també la festa dels Foguerons a un altre barri de Barcelona. Ja el vaig avisar que abans n'hauria de parlar amb els graciencs, que som molt nostres!





Diumenge: en procés de recuperació


Comentaris